Jeśli chodzi o zatrudnianie nowych członków zespołu, liczy się czas. Szybka rekrutacja nowych członków zespołu to jedno z największych wyzwań i możliwości Twojej firmy. Ponieważ rekrutacja wykwalifikowanego pracownika na odpowiednią rolę może być trudna dla każdej firmy, bez względu na to, jak niszowe lub specyficzne mogą być jej potrzeby rekrutacyjne. Podczas poszukiwania przyszłych członków zespołu niezbędne jest posiadanie ustrukturyzowanej strategii. Ten artykuł zawiera dokładne spojrzenie na pułapki, których należy unikać, aby z powodzeniem zatrudniać nowych członków zespołu w swojej organizacji. Czytaj dalej, aby dowiedzieć się więcej o wyzwaniach związanych z zatrudnianiem nowych członków zespołu oraz o tym, jak możesz je pokonać, aby z powodzeniem zatrudniać nowych członków zespołu w swojej organizacji.

Za dużo ogłoszeń o pracę


Czy zamieszczasz za dużo ogłoszeń o pracę? Jaka jest odpowiednia ilość? Zbyt mała liczba ogłoszeń o pracę będzie nieskuteczna. Jeśli publikujesz tylko jedną lub dwie oferty miesięcznie, prawdopodobnie przegapisz okazję do przyciągnięcia nowych pracowników. Firmy odnoszące sukcesy publikują od pięciu do dziesięciu ogłoszeń o pracę tygodniowo. Kluczem do opublikowania odpowiedniej liczby ogłoszeń o pracę jest strategiczne podejście do rodzajów publikowanych ogłoszeń o pracę. Istnieje niezliczona ilość sposobów publikowania ogłoszeń o pracę. Oto kilka kluczowych wskazówek dotyczących publikowania ogłoszeń o pracę, które z największym prawdopodobieństwem przyciągną nowych pracowników. – Zacznij wcześnie – Publikuj ogłoszenia o pracę co najmniej cztery tygodnie przed planowaną rozmową kwalifikacyjną. Daje to kandydatom czas na zbadanie Twojej firmy i wypełnienie aplikacji. Możesz również rozważyć publikowanie ogłoszeń o pracę na kilka tygodni przed okresem zatrudnienia w Twojej firmie. – Dostosuj swoje ogłoszenia o pracę – Nie wystarczy po prostu skopiować i wkleić ogłoszenia o pracę swojej firmy i oczekiwać, że przyciągnie nowych pracowników. Twoje ogłoszenia o pracę będą o wiele bardziej skuteczne, jeśli dostosujesz je tak, aby były bardziej atrakcyjne dla potencjalnych kandydatów. – Publikuj ogłoszenia o pracę w odpowiednich miejscach – Twoje ogłoszenia o pracę będą najskuteczniejsze, jeśli zamieścisz je w miejscach takich jak Facebook, LinkedIn, Twitter i Google. – Utwórz magnes ołowiowy – Jeśli chcesz przyciągnąć nowych pracowników do potencjalnych klientów offline, rozważ utworzenie magnesu ołowiowego, który będzie pasował do publikowanej oferty pracy. Pomocne będzie podanie przykładu udanej oferty pracy, w której zastosowałeś te wskazówki.

Brak jasnej strategii zatrudniania nowych członków zespołu


Czy obecni członkowie zespołu będą kierować procesem rekrutacji? Jeśli tak, możesz stracić szansę na szerszą strategię zatrudniania. Problem z zatrudnianiem wyłącznie za pośrednictwem obecnych członków zespołu polega na tym, że tracisz również możliwość rozwoju nowych pracowników. Kiedy nie ma nowych pracowników, tracisz możliwość zatrudniania wspaniałych ludzi i rozwoju firmy. Jaka jest strategia pozyskiwania nowych członków zespołu? Idealnie byłoby, gdybyś miał jasną strategię zatrudniania nowych członków zespołu, która obejmuje niektóre lub wszystkie z tych kroków. – Wyszukiwanie kandydatów – Zidentyfikuj kluczowych rekruterów w firmie, którzy są odpowiedzialni za znalezienie nowych pracowników. Możesz również rozważyć zatrudnienie firmy rekrutacyjnej poza firmą. – Weryfikacja kandydatów – Rozpocznij od zidentyfikowania kluczowych menedżerów ds. rekrutacji i specjalistów HR w firmie odpowiedzialnych za weryfikowanie aplikacji kandydatów. Możesz również rozważyć przypisanie określonych członków zespołu do określonych ról rekrutacyjnych. – Zatrudnianie – Po zidentyfikowaniu kluczowych menedżerów ds. rekrutacji i specjalistów HR można przystąpić do określania procesu rekrutacji. Jakie są konkretne kroki, które składają się na proces rekrutacji? Jak i kiedy będą realizowane te kroki? – Rekrutacja – Na koniec możesz rozważyć rekrutację innych członków zespołu, aby pomogli w rekrutacji nowych członków zespołu.

Niewystarczająca przejrzystość procesu rekrutacji


Przejrzystość w procesie rekrutacji jest niezwykle ważna. Jeśli potencjalni kandydaci nie są świadomi procesu rekrutacji, mogą nawet nie aplikować. Może to spowodować niepożądany skutek: brak zatrudnienia nowych członków zespołu. Upewnij się, że każdy kandydat, który aplikuje na Twoje ogłoszenie o pracę, zna następujące informacje. Jak: Upewnij się, że wszystkie ogłoszenia o pracę zawierają informacje potrzebne do złożenia podania. Kiedy: Upewnij się, że każde ogłoszenie o pracę ma określony termin. Gdzie: Upewnij się, że wszystkie ogłoszenia o pracę są publikowane w odpowiednich mediach. Dlaczego: Upewnij się, że wszystkie ogłoszenia o pracę wyjaśniają strategię zatrudniania firmy.

Otrzymano zbyt wiele CV


Prawdopodobnie otrzymasz dużą liczbę życiorysów od potencjalnych członków zespołu. Nawet jeśli otrzymasz tylko 5 lub 10 życiorysów od każdej osoby, która złożyła wniosek, może to być wciąż za dużo. Najlepszym sposobem identyfikacji najlepszych kandydatów jest zidentyfikowanie kluczowych menedżerów ds. rekrutacji i specjalistów HR. Po uzyskaniu tych informacji możesz rozpocząć identyfikację procesu rekrutacji. Umożliwi to zidentyfikowanie procesu rekrutacji oraz określenie, którzy członkowie zespołu są odpowiedzialni za poszczególne etapy. Jedną z kluczowych wskazówek, aby upewnić się, że nie otrzymasz zbyt wielu życiorysów, jest upewnienie się, że kontaktujesz się z każdym kandydatem po złożeniu przez niego wniosku. Pozwoli Ci to zidentyfikować najlepszych kandydatów, a także pomoże Ci zarządzać własnymi oczekiwaniami.

Myślisz o założeniu biznesu? Szukasz miejsca gdzie będziesz mógł się rozwijać? Polecamy wam skorzystać z usług jednego z zaprzyjaźnionych wirtualnych biur!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *